• 09122302215
  • ایران- تهران- بزرگراه فتح - منطقه 18

معرفی انواع اسکنر

معرفی انواع اسکنر

معرفی انواع اسکنر

اسکنر چیست ؟؟

اسکنر دراصطلاح عامیانه ،اسکنر یک دستگاه الکترونیکی است که میتواند اسناد و تصاویر دست نوشته یا چاپ شده را به فرمت دیجیتالی تبدیل کند،سپس به یک فایل دیجیتالی تبدیل میکند و میتوان فایل موردنظر را درتلفن همراه یا رایانه ذخیره کرد، فایل ذخیره شده را میتوان مشاهده کرد ،به اشتراک گذاشت و حتی بااستفاده از نرم افزارهای مخصوص آنها را ویرایش کرد.

دردنیای امروز برای انتقال داده های الکترونیکی،از اسکنر به عنوان مطمعن ترین و به صرفه ترین دستگاه میتوان استفاده کرد.

اسکنرها با رزولوشن های متفاوتی در بازار امروزی موجود هستند .

عملکرد اسکنر:

کارکردن با اسکنر به اینصورت است که  یک نور روشن از دستگاه به سند میتابد تا به یک کپی دیجیتالی تبدیل کند وپس از عبور از یک سری آینه و لنز به یک حسگر  منعکس میشود.

عملکرد برخی از نرم افزار های کامپیوتری به گونه است که می بایست با اسکنر ترکیب شوند تا نتیجه خوبی را به ما نشان دهند به عبارتی مکمل هم هستند و درکنار هم کارایی بسزایی دارند.

 

 

اسکنر

 

 

ویژگی های اسکنر:

* اصل اساسی یک اسکنر، تجزیه و تحلیل یک تصویر و بازتولید آن به یک تصویر دیجیتال با استفاده از تکنیک‌های تشخیص کاراکتر نوری است.

معرفی انواع اسکنر

ویژگی‌های بارز اسکنر عبارتند از:

 

  • قابلیت اطمینان : برخلاف اشکال خاصی از انتقال داده، اسکن فقط شامل انتقال تصاویر به اشکال دیجیتالی است. نقش کاربر نهایی در صورت اسکن محدود است و از آنجایی که آنها به ارتباطات دو طرفه وابسته نیستند، این امکان را دارند که در ذخیره اطلاعات مهم یا انتقال اطلاعات کمک کنند.

 

  • کارآیی : اسکنرهای مدرن برای کارایی و سرعت ساخته شده‌اند و با سهولت استفاده و همچنین راحتی همراه هستند.

 

  • کیفیت: اسکن بهترین وضوح ممکن را برای تصاویر دیجیتال تضمین می‌کند. در مقایسه با دستگاه‌های فکس که ممکن است بازتولید جزئیات دقیق برای آنها مشکل باشد، اسکنرها می‌توانند تصاویر را با وضوح و دقت بالایی بازتولید کنند. این دستگاه‌ها برای عکاسی و عرصه‌های مهندسی بسیار مفید هستند.
  • صرفه جویی در هزینه: یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های اسکنر، جایگزینی فایل‌ها و فرم‌های فیزیکی با فایل‌های دیجیتالی است. در کنار صرفه جویی در فضای فیزیکی که باید برای ذخیره سازی استفاده شود، استفاده از اسکنر مزایای زیست محیطی نیز به همراه دارد.

 

انواع اسکنر:

معرفی انواع اسکنر

اسکنرها برای کسب و کارها بسیار مفید هستند زیرا می‌توانند به راحتی تمام اسناد را در قالب دیجیتال مدیریت کرده و آن را به عنوان رکورد ذخیره کنند. اسکنرها به دلیل ثبت اسناد و مدارک زیاد، بیشتر در ادارات و مؤسسات بزرگ دیده می‌شدند اما امروزه تقریباً هر فردی برای اسکن از این دستگاه استفاده می‌کند..

 

در زیر برخی از انواع رایج اسکنرهای موجود آورده شده‌اند و شما می‌توانید مدلی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد:

 

  • اسکنر تخت: (Flatbed Scanner)

این نوع اسکنرها رایج ترین و ساده ترین اسکنرموجود دربازار میباشد که برای کاربردهای خانگی واداری مورد استفاده قرار میگیرد،این دستگاه روی یک سطح صاف قرار می‌گیرد و دارای درپوشی است که می‌توان آن را باز کرد تا شیشه‌ای که سند را اسکن می‌کند را مشاهده نمود. درب این اسکنر قابل تنظیم است تا از اسکن کتاب‌ها، فایل‌ها یا مجلات ضخیم و سایر موارد را مراقبت کند.

 

  • اسکنر عکس: (Photo Scanner):

اگر به دنبال اسکن تصویری هستید به سراغ اسکنرهای تصویری بروید،زیرا بهترین نتیجه را میگیرید، اگر چه سایر اسکنرها میتوانند تصاویر رااسکن کنند اما کیفیتی که اسکنرهای تصویری دارند قابل مقایسه با اسکنرهای دیگر نیست .

 

 

 

 

اسکنر

 

  • اسکنراسکنر اسناد: (Document Scanner):

همانطور که از نام این اسکنر مشخص است این اسکنرها مناسب برای اسکن اسناد به ویژه اسنادی که در اندازه های بزرگ هستند ، مورد استفاده قرارمیگیرد .به این نوع اسکنرها (شیت فید) نیز میگویند.زمانی که باید روزانه هزاران صفحه را اسکن کنید این مدل اسکنر ها گزینه ایده آلی هستند ، این اسکنرها به دلیل ویژگی پیشرفته ای که دارند آنها را از دیگر اسکنر ها مجزا میکند همچنین قیمت بالاتری نیز دارند .

 

  • اسکنر قابل حمل: (Portable Scanner):

این نوع اسکنرها بسیار مفید و کاربردی هستند،زیرا میتوان به راحتی آنها را از جایی به جای دیگرمنتقل کرد، همچنین میتوان این دستگاه را به برق دستگاه های دیگر متصل نمود و از آن استفاده کرد.این اسکنرها  میتوانند خط به خط یک صفحه را اسکن کنند ،اما به این موضوع نیز باید اشاره کردکه درمقایسه با اسکنرهای تخت یا اسکنرهای تصویری عملکرد بالایی ندارند .

 

  • انواع دیگر اسکنرها عبارتند:

اسکنرهای اسلاید (Slide Scanners)

اسکنرهای چند تخصصی (Multispecialty Scanners)

 

  • کاربرد اسکنر:

معرفی انواع اسکنر

اسکنر یک دستگاه بسیار کاربردی و ضروری برای هرسازمانی است که قادر به اسکن سیاه وسفید یا رنگی اسناد یا تصاویر هستند ،تا زمانیکه که اسکنر به رایانه متصل است میتوان بسته به نیاز خود هرتعداد کپی ،یا اسکن انجام دهید، این دستگاه میتواند اسناد فیزیکی را اسکن کند و از تمامی اسناد شخصی یا تجاری ،اسناد مهم،نامه ها،اوراق مالیاتی،گواهینامه ها و سایر مدارک کپی دیجیتالی بردارد که این کار علاوه بر اینکه عملکرد عالی این دستگاه را به ما نشان میدهد باعث میشود درصورت مفقود شدن اسناد و مدارک شخصی یا سازمان با بازیابی دستگاه بتوانیم به راحتی به اطلاعات مورد نظر دسترسی پیداکنیم.

 

 

شرکت زرشناسان

 

  • مزایای اسکنر:

**اساسی ترین مزیت دستگاه اسکنر سازگار بودن آن با محیط زیست است ***

-دستگاه های اسکنر از نطر افزایش کارایی در محل کار یا حتی در منزل مزایایی بسیاری

دارند،حتی چاپگرهای امروزی چندکاره هستند و دارای اسکنر داخلی میباشند که میتوانند

نیازهای مارا براآورده سازند و نکته قابل توجه این است که دیگر احتیاج به خرید یک پرینتر یا

اسکنر جداگانه نیست ، کافیست دستگاهی خریداری کنید که چند کاره باشداگر بخواهیم به

یکی دیگر از مزایای این دستگاه اشاره کنیم میتوانیم به مستقل بودن این دستگاه اشاره

کنیم زیرا این دستگاه برای عملکرد خود نیاز به هیچ دستگاه پشتیبانی ندارد و فتایل به صورت

دیجیتالی در رایانه ذخیره میشود، برای مثال دستگاه فکس به یک خط تلفن نیاز داریم

در حالیکه که اسکنر قابل اعتماد است و میتوانیم سند را اسکن کرده و از طریق ایمیل  یا

حالت دیجیتال برای دیگران ارسال کنید، بهترین مزایای این دستگاه استفاده از آن است که

بسیار راحت و بدون نیاز به تنظیمات پیچیده ای ندارد .

**در ابتدای این تیتر اشاره کردیم به سازگار بودن دستگاه اسکنر برای محیط زیست شاید

برای برخی سوال باشد که این ادعا رو چگونه میتوانیم ثابت کنیم ، از شما کاربران عزیز

میخواهیم که درادامه مقاله همراه ما باشید …

-اگر به دستگاه فکس توجه کرده باشید برای تولید یک کپی به کاغذ نیاز داردو این نشان

دهنده این است که این دستگاه برای عملکرد خودکاغذ زیادی را استفاده میکند در صورتیکه

که اسکنر نه تنها باعث کمتر مصرف شدن کاغذ میشود بلکه صرفه جویی در وقت و انرژی نیز

میشود.

 

  • نکات مهم در خرید اسکنر:

معرفی انواع اسکنر

تمامی کسب و کارها باید قبل از انتخاب برای خرید اسکنر به نیازهای خود توجه بسیاری داشته و بهترین اسکنر را انتخاب کرده و اقدام به خریداری نموده.

برای کمک به شما ، چند نکته مهم را خلاصه کردیم تا به شما در انتخاب اسکنر مناسب کمک کنیم:

  • اندازه اسناد شما به شما کمک میکند تا بتوانید اسکنر مورد نیاز خود را راحت تر تهیه کنید
  • وضوح خروجی 200 PPI برای اسناد کافی است اما به طور کلی، تصاویر به حداقل 600 PPI نیاز دارند.
  • برخی از اسکنرها با همه نرم افزارها کار نمی‌کنند، بنابراین باید اسکنری را انتخاب کنید که بتواند به راحتی با نرم افزار کامپیوتر شما یکپارچه شود.

 

قیمت دستگاه اسکنر:

توصیه ما به شما این است که برای درامان ماندن از افراد سودجو، از شرکت های معتبر خریداری کنید. یکی از بزرگترین و قدیمی ترین شرکت فروش فلزیاب شرکت زرشناسان است که دارای 25 سال سابقه فروش  میباشد از خصوصیات این شرکت میتوان به دفتر و جای ثابت، زمین تست، خدمات پس از فروش و گارانتی معتبراشاره  کرد. برای اطلاع از قیمت این  فلزیاب و یا دستگاه های دیگر میتوانید به صفحه ما مراجعه کنید.

 

اگرشما کاربران گرامی به دنبال بهترین نمایندگی فلزیاب درتهران هستید میتوانید از طریق لینک مربوطه اقدام به خرید نمایید،
همچنین جهت تعمیر و ارتقا فلزیاب و فروش دستگاه فلزیاب خود به صورت حضوری و یا غیر حضوری میتوانید از طریق راه های ارتباطی شرکت زرشناسان با ما در ارتباط باشید.
اینستاگرام زرشناسان
تلگرام زرشناسان

سوالکده

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با تیم زرشناسان